• +48 790 330 435
  • +48 790 339 379
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Pn.-Pt. 9-17 Sob. 9-14

Porady eksperta

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Optima Red Top - czysta moc rozruchowa

Akumulatory typu Optima Red Top to specjalna linia akumulatorów rozruchowych, wykonane w unikalnej technologii płyt spiralnych SPIRACELL.

OPTIMA RedTop Hero v2 min

Optima Red Top:

  • Niezwykle wysokimi parametrami prądu rozruchu!
  • Niewielką wagą i wymiarami!
  • Bardzo wysoką odpornością na wstrząsy, wibracje i wysoką temperaturą pod maską silnika!
  • Wydłużonym, względem tradycyjnych akumulatorów, okresem eksploatacji!
  • Całkowitą bezobsługowością!
  • Większą odpornością na podwyższone napięcie ładowania!
  • Trzykrotnie szybszym ładowaniem!
  • Możliwością pracy w systemie eksploatacji sezonowej z uwagi na bardzo niskie tempo samorozładowania!


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Jeśli dostrzegasz, że coś niepokojącego dzieje się z twoim akumulatorem, nie warto od razu go wymieniać na nowy. Przyczyna problemów z akumulatorem może być bardzo prozaiczna - brud osadzający się na klemach czy zardzewiała masa. Zazwyczaj problemy z akumulatorem zauważamy zimą lub latem wtedy nasz akumulator narażony jest na największe obciążenia.


Ocena użytkowników: 4 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka nieaktywna

Każdy z kierowców, chociaż raz w życiu miał do czynienia z sytuacją, że akumulator odmówił mu posłuszeństwa. Nie zawsze oznacza to, że musimy kupić nowy akumulator. Często zdarza się tak, że zostawiliśmy samochód na światłach lub zapomnieliśmy wyłączyć radia. W przypadku pojazdów użytkowanych sezonowo, praktycznie, co roku musimy sięgać po prostownik lub ładowarkę, aby reanimować nasz akumulator.  Aby jednak można było dalej cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem akumulatora trzeba zakupić odpowiedni sprzęt do ładowania, tylko jaki prostownik wybrać z dostępnych na rynku?


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Jak sprawdzić czy mamy rozładowany akumulator?

Każdy akumulator, to serce każdego pojazdu. Od jego sprawności zależy, czy auto będzie odpalało. Jeśli wchodzimy do samochodu, przekręcamy zapłon i auto nie odpala lub na desce rozdzielczej nie pojawiła się żadna kontrolka to najprawdopodobniej mamy problem z akumulatorem. W takim wypadku, jeśli jesteśmy zaopatrzeni w miernik napięcia możemy sprawdzić, jaki jest jego stan naładowania. Napięcie prawidłowe to zakres 12.6 – 12.8V, jeśli nasz akumulator mieści się w tych granicach, to przyczyna może być inna, na przykład niedokręcona klema akumulatora. Klemy powinny być czyste i dobrze dokręcone, bez zbędnej ilości środków zabezpieczających, jak wazelina techniczna.


Ocena użytkowników: 4 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka nieaktywna

Co może spowodować awarię akumulatora ? 

Ujemny bilans ładowania → utrata pojemności → awaria baterii

  • niewystarczający czas ładowania (mniej niż 12 godzin) przy pomocy ładowarki pojazdu.
  • nie wystaczające ładowanie przez prądnice oświetlenia z powodu niskiego napięcia (straty napięcia w pokładowym układzie elektrycznym lub uszkodzony ustawiony sterownik napięcia)
  • uszkodzona ładowarka
  • nieodpowiednia ładowarka ujemny bilans energetyczny spowodowany przez zbyt wiele dodanych później urządzeń zużywających prąd tzn. zużycie energii jest wyższe niż pojemności ładowania akumulatora.

© 2018 Akumar. All Rights Reserved.